Fenomenet milajki Style FactOH!ry Pop Up POH!rtal hittas i hjärtat av Göteborg på Korsgatan 14 där man får den unika möjligheten att besöka ett kreativt landskap med över 20 olika selfie scenariOH!s i regnbågens alla färger utformat för att ha kul i.

Foto; Sandra Gardström. Copyright: milajki

Det så kallade selfie-museet besöker man som bäst ihop med sin mobilkamera samt vänner och familj för en minnesvärd upplevelse utöver det vanliga. Här kan fantasin flöda tillsammans med färgglada backdrops och specialdesignade tema-kläder så som hattar, peruker, tyll-kjolar, glitter kappor och uppförstorade rekvisita. Innehållet passar perfekt att dela i sociala medier så som Instagram, TikTok, Snapchat och Facebook @milajki och då är man även med i roliga skatt-jakter för att vinna unika milajki accessOH!arer. Det populära eventet har nu förlängts i Göteborg och ett begränsat antal biljetter med max 20 gäster per tidslott kan bokas t.o.m den 30 september för en extraordinär staycatiOH!n in style.

Redan för ett år sedan när milajki Style FactOH!ry öppnade i Göteborg startade tankarna om ett samarbete genom att skapa ett pop-up rum, berättar Daniel Jonzon som är koncept-ansvarig på kommunikationsbyrån Revolve. Drömmen var att få göra detta tillsammans med Radisson Blu Scandinavia Hotel och när vi presenterade förslaget för hotellet förväntade vi oss nog inte den positiva reaktionen som följde.

Jessica Rivle som är hotelldirektör på Radisson Blu Scandinavia Hotel Gothenburg berättar att de kan se en trend hos deras gäster som söker efter en ny och mer spektakulär upplevelse. Samarbetet med milajki ser vi som ett startskott på en hel rad av spännande pop-up händelser som kommer följa.

”Jag tror att konceptet kommer passa hotellet som handen i handsken och redan nu i planeringsfasen blir vi nerringda av kunder som vill boka en natt i specialdesignade rummet.”

Pop-up rummet kommer säljas som en speciallösning och i biljettpriset ingår även biljetter till milajkis selfie-museum på Korsgatan 14, som bara ligger några hundra meter från hotellet.

Pop-up rummet har plats för upp till fyra personer och bokas dygnsvis med hotellets välkända frukostbuffé som avslutning.

Pierre Edström som är ansvarig för varumärkesutveckling på milajki kommenterar:
”Vår resa har bara börjat. milajki Style FactOH!ry är i dagsläget i diskussion med ett flertal samarbetspartners på nya destinationer, bland annat Stockholm, Köpenhamn och Berlin. Vi ser samarbetet med en global hotellkedja som en fantastisk möjlighet att accelerera vår expansion i Europa.”

Om Radisson Blu Scandinavia Hotel Göteborg
Radisson Blu Scandinavia Hotel är beläget vid Drottningtorget i Göteborg och öppnade 1986. Hotellet har 355 hotellrum varav 38 sviter. Standardrummen är bland de största i Göteborg och hotellets berömda Kungasvit mäter hela 160 kvm. Här har många stora celebriteter bott under sina besök i staden. Radisson Blu Scandinavia Hotel har en modern konferensavdelning med 16 mötesrum varav en stor bankettsal med kapacitet för 500 sittande gäster. På Scandinavia finns Hagabadet Spa & Yogastudio som erbjuder yogaklasser, spa-upplevelser och gym. På hotellet finns även restauranger, barer, butiker samt ett bevakat garage med parkeringsservice och elbilsplatser.

OM milajki Style FactOH!ry
milajki Style FactOH!ry är en fotoupplevelse med styling i färgstarka koncept-portaler som erbjuder digitalt content för delad glädje.
milajki varumärket ingår i StorytellingOH!, en kreativ studio där man utvecklar visuell kommunikation och storytelling genom samarbeten med företag och andra kreatörer. 

OM Revolve
Göteborgsbaserade Revolve är en Live Kommunikation-byrå, som sammankopplar människor och varumärken genom spektakulära events över hela världen. Revolve ingår, tillsammans med Rubrik, Stark Film, Start Communication, Understandit, VEKST, Create och More PR, i More Alliance, som startade 2006. 

RELEVANTA LÄNKAR  (Öppnas i ett nytt fönster)
milajki.com
StorytellingOH!
Revolve



Carl Stridsberg

Arbetar med digital innehållsproduktion i form av mina webbplatser, https://listitsweden.se, https://hittaupplevelse.se och https://lovelaholm.se med kompletterande bloggar och sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn.