Esport är den snabbast växande sporten i världen. I en undersökning i USA uppgav 22% av Generation Y att man ser på esport, lika många som följer baseboll. Med event som lockar tiotusentals till arenorna, miljontals följare på bland annat youtube och twitch världen över och prissummor som snart inte går att hitta någon annanstans så är esport för oss ett givet segment att följa upp.

Esporthall kan du läsa mer om esport som marknad, vilka typer av investeringsmöjligheter som finns och djupdykande analyser av bolag.

Det startas idag nya företag i en rasande fart som försöker hitta sin nisch inom esport och flera redan existerande bolag har börjat blicka på den exploderande branschen för att se hur dom kan ta del av den växande omsättningen.


Kategorier: DataspelEkonomiTV-Spel

Carl Stridsberg

Arbetar med digital innehållsproduktion i form av mina webbplatser, https://listitsweden.se, https://hittaupplevelse.se och https://lovelaholm.se med kompletterande bloggar och sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn.

0 kommentarer

Lämna ett svar

Platshållare för profilbild

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *